• Synergia
  • Ikona youtube
  • Ikona facebook
  • BIP
  • ePUAP
    • Wersja dostępna cyfrowo WCAG
Zajęcia rozwijające

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w „Dwójce”

 

W tym roku w naszej szkole Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia obchodziliśmy 6 października. W niecodzienny sposób uczniowie mogli ucząc się - bawić i bawiąc – uczyć niezwykle ważnej umiejętności matematycznej. A wszystko z tabliczką mnożenia w tle.

W tym dniu młodzież mogła nadrobić „tabliczkowe” zaległości po wakacjach. „Tabliczkowa wiedza” jest wielokrotnie przypominana i sprawdzana podczas krótkich konkursów, quizów lub egzaminów.

W akcję zaangażowani zostali wszyscy uczniowie klas 4 – 8 szkoły podstawowej, jak również klasy trzecie nauczania początkowego, do których gościnnie wybrała się grupa starszych kolegów i koleżanek. Podczas tej wizyty były organizowane zabawy, konkursy i gry, w których należało wykazać się znajomością tabliczki mnożenia.

W tym dniu na korytarzach królował „tabliczkowy” styl ubioru. Dominowały koszulki ozdobione działaniami matematycznymi i „tabliczkowe” tatuaże.

Uczniowie wykazali się matematyczną kreatywnością, przygotowali gry wg własnych pomysłów wykorzystujące tabliczkę mnożenia, które zaprezentowali koleżankom i kolegom w czasie lekcji oraz przerw na szkolnych korytarzach. Ręcznie wykonane planszówki, zgadywanki, quizy, koło fortuny, domino, popularne gry kartami Grabowskiego oraz Kaboom królowały na lekcjach matematyki oraz przerwach.

Ten dzień upłynął w miłej, naukowo – rozrywkowej atmosferze, a znajomość tabliczki mnożenia uczniów została dokładnie przetestowana i utrwalona.

 
 

Klasy 3a oraz 3b również wzięły czynny udział w obchodach Dnia Tabliczki Mnożenia.

Głównym celem było propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Miała ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny i niecodzienny sposób.

W klasach trzecich zostały przeprowadzone liczne konkursy pozwalające wyłonić Mistrzów Tabliczki Mnożenia. Uczniowie sprawdzali swoją wiedzę rozwiązując przykłady na czas za pomocą platformy Kahoot oraz Wordwall z wykorzystaniem szkolnych tabletów. Ponadto skanowali kody QR rozmieszczone na szkolnym korytarzu, pod którymi ukryte były działania sprawdzające znajomość tabliczki mnożenia. 
Gościliśmy również przedstawicieli klas starszych, którzy rozwiązywali rozmaite zadania związane z tabliczką mnożenia. 

Wrażeń i emocji nie brakowało, współzawodnictwo o punkty dla poszczególnych klas podnosiło tylko temperaturę „turnieju”.

Gratulujemy wszystkim MISTRZOM tabliczki mnożenia!

#LaboratoriaPrzyszłości #CentrumGovTech #technologie #innowacje

 

Przewiń do góry