„Przedszkolak, nowości interaktywne…i nie tylko”
Data publikacji:Każdego dnia, nauczycielki oddziałów „zerówkowych” dbają o to, aby w trakcie dnia przedszkolnego nie wiało nudą. Przedszkolak to z natury „wymagający klient”, któremu czasem wystarczy zwykłe pudełko lub gazeta, ale czasem potrzebuje dodatkowych bodźców.
Dzięki operatywności i zaangażowaniu Dyrektora placówki p. W. Smotera nasze przedszkole może pochwalić się nowinkami technicznymi oraz bogatym zapleczem dydaktycznym wykorzystywanym w codziennej pracy z dziećmi. Począwszy od ciekawych gier, najnowszych układanek, poprzez różnego rodzaju pomoce dydaktyczne, a na robotach kończąc. Oprócz realizacji wymagań programowych: wprowadzenie dzieci w świat pisma, liter, czytania, matematyki, poznawania świata przyrody oraz otaczającego nas społeczeństwa, dzieci mają możliwość poznawania tegoż świata na nowe sposoby.
Do tego celu wykorzystują m.in. bogate i zróżnicowane ścieżki sensoryczne, posługują się lunetą, lornetką, lupami, okularami 3D, ale w wersji dla małych odbiorców. Praca „metodą 6 klocków” nabrała rozpędu i ma dużą grupę zwolenników wśród dzieci. Dzięki tej metodzie dzieci dzielnie rozwiązują problemy natury technicznej, rozwijają swoje myślenie wyobrażeniowe, doskonalą umiejętność logicznego rozumowania oraz „wybiegania myślami w przód” – jak to określają.
Warcaby? Szachy? Oczywiście! Tym tradycyjnym poświęcamy wolny czas (już niektórzy mali gracze nie dają szans na wygranie swojej nauczycielce). Ale , oprócz tych tradycyjnych, my poznajemy również tajniki „Szachów japońskich”.
Dywan? Też mamy! Ale interaktywny! Z grami ruchowymi, zabawami planszowymi, zabawami wspierającymi rozwój i zainteresowania dziecka.
Pora na PUS-y! Na pierwszy rzut oka coś skomplikowanego. Czym tak naprawdę są PUS-y? Popatrzcie na nazwę, która sama w sobie jest skrótem, a jej rozszerzenie "Pomyśl - Ułóż - Sprawdź" mówi samo za siebie. Myślimy nad prawidłową odpowiedzią, układamy i sprawdzamy, czy wszystko gra. PUS-y - to system edukacji łączący ze sobą naukę, zabawę i samokontrolę. Podstawą jest zestaw kontrolny - specjalne zamykane pudełeczko oraz książeczka o wybranej tematyce (a jest ich sporo) .
I wreszcie GeniBoty i mata do kodowania! To „tygryski” lubią najbardziej! Cały czas uczymy się prawidłowego posługiwania matą do kodowania, planujemy, wyszukujemy i wskazujemy określone koordynaty, poznajemy nowe możliwości GeniBotów i świetnie się z nimi bawimy.
U nas, nawet zwykła kolorowanka nabiera nowego wymiaru!
Zapraszamy do galerii zdjęć…